Een bekende financiële dienstverlener heeft recent een nieuwe reclame op TV gelanceerd, waarin de personages een gesprek voeren over vroeger, nu en later. Feitelijk speelt dit ook voor de adviseur, of voorheen de assurantie tussenpersoon. Er wordt veel gecommuniceerd over de adviseur van de toekomst, en dus over later. Echter, later is nu en had vroeger al moeten starten. Voor adviseurs c.q. adviesbedrijven is dit ook een dilemma. Wanneer ga ik nu daadwerkelijk mijn nieuwe rol pakken en invullen?

Voor alle adviseurs is van belang dat ze de positionering scherp gaan definiëren om zodoende het onderscheidend vermogen te duiden én om toegevoegde waarde aan klanten te bieden. De uitdagingen die de adviseur heeft, liggen vooral op het vlak van continuïteit. Ben ik in staat mijn klanten die toegevoegde waarde te bieden waardoor de binding sterker wordt en blijft? Ben ik in staat mijn klanten gemak en comfort te bieden voor een faire prijs? En is er dan een voordeel voor mijn klant en mijzelf? Hoe zorg ik voor een eerlijke en objectieve vergelijking? En hoe doe ik dat op een efficiënte wijze? Is mijn verdienmodel nog houdbaar nu ook provisie op schadeverzekeringen ter discussie staat?

Wij geven het u te doen, maar het is wel tijd om de vroeger-nu-later bespiegelingen te voeren, én fundamentele keuzes te gaan maken over hoe u uw bedrijfsvoering en strategie gaat invullen.

In het artikel ‘Stap voor stap naar de adviseur van de toekomst’ leest u hoe u dit stapsgewijs kunt realiseren.

Graag ontvang ik een of meerdere van de volgende whitepapers

Sjoerd
Stap voor stap naar de adviseur van de toekomst

Bedrijfsnaam*

Voornaam*

Initialen

Achternaam*

Geslacht*
MV

E-mail adres*

Ik meld mij graag aan voor de Sjoerd nieuwsbrief!

Velden met een * zijn verplichte velden